PTC User

Welkom op het forum van PTC/USER Benelux
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in voor je privé berichten  •  Inloggen
 Dicht maken open surfaces. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Plaats nieuw berichtPlaats reactie
Auteur Bericht
Danny de Graaf

BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2003 7:32 am Reageer met quoteNaar boven

Pro/Engineer gebruiker,

Ik heb een var sec swep gemaakt langs een gesloten curve, die een intersectie is van twee surfaces. Dit leverd een nieuwe surface op die aan de onder- en bovenkant open is.
Ik wil graag de onderkant helemaal dicht hebben. Surface moet gebruikt worden voor een solid cut.
Dit heb ik in eerste instantie gedaan met boundaries. De surfaces merge ik tot een surface. Deze gebruik ik voor een solid cut.
Aan de merge surface hangt nog een mirror en rotated copy.
In de master model gaat het goed, maar levert problemen op bij verschalingen. Bij drie stages gaat het goed maar bij de vierde bijna identiek aan de eerste drie gaat het goed mis.

PROBLEEM. one-side-edges found. Dus ergens "lek".

Hoe kan je zien waar het mis gaat? Ik heb alles al geredefined, maar nog steeds problemen.

Maar hoe krijg ik gemakkelijk in een keer een open surface gesloten. Nu heb ik dus gebruik gemaakt van bounderies. Maar kan dat ook veel sneller. Door alleen de curve te gebruiken.

Wie heeft een oplossing?

Bedankt,

Danny
Bekijk gebruikers profielStuur privé bericht
Marco Nijmeijer
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mei 07, 2004 8:21 am Reageer met quoteNaar boven

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar een niet mooi gesloten wordend surface (na merge) kun je vrij snel inzichtelijk krijgen door een dtm-curve intersecting surfaces te maken.
Dan weet je snel en goed waar het probleem zit.
rijkio

BerichtGeplaatst: Do Okt 20, 2005 8:52 am Reageer met quoteNaar boven

Met onder- en bovenkant bedoel je begin en eind trajectory? Als dat zo is dan kan je er evt voor kiezen om een sweep te maken met 'capped ends' i.p.v. 'open ends' en dan indien nodig de kant die open moet zijn weer open maken met 'surface trim use curves'.
Verder wil het nog wel ns helpen om voor een merge aktie de betreffende surfaces te verlengen zodat ze elkaar altijd doorsnijden...

Succes.
Bekijk gebruikers profielStuur privé bericht
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp